söndag 28 april 2013

Flitiga Lisa

Gjorde aldrig utmaningen jag skrev om igår! Hade fullt upp med att göra alla jäkla trista saker man alltid lämnar då man inte orkar. Städade hela huset, plockade undan all tvätt, tvättade bort och rensade bland vinterjackor och vantar.. VARFÖR sparar vi håliga fleecevantar i detta hus? som dessutom saknar maka (make?) Idag har rundan fortsatt. Pastilli fick sin vårtvätt, Kalles man och svans är ren, stallet är städat och putsat, sängen är ombäddad och de sista tvättmaskinerna tvättade. Rabatten ute är rensad på ogräs.

Alla mina småplantor har fått stora krukor och växer och mår bra. Jag visar Kaj varje dag hur mina plantor VÄXER och blir stora. Han är tyvärr inte lika intresserad. Jag blir faktiskt besviken om de inte blir så fina som jag hoppas. Första året då jag odlar ngt från början!

Vi började dagen idag med att träna överkropp båda två. Sen hade vi tävling i vem som orkar mest upprepningar i sneda magmuskler med vikt samt raka mag. Yes! Det löns att träna, slog Kaj hur lätt som helst! :) 

Provar Kalles nya fina träns

Innan vi badade Nippits testade vi hur hon ser ut i rosa hår haha :)

Lia kom och plaskade i vatten

Badade hennes Petshoppar

En av tre fönsterbräden fulla med plantor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar