måndag 8 april 2013

Yesterday was a sunn (y) day

Igår märkte man bra av att våren är på väg, nämligen genom att trava fram längs en perfekt sviktande grusväg! Vi var på lenkki mot begravningsplan, upptäckte en ny skogsväg (som vanligt), jag red lite dressyr längs vägen. Det är bra för koncentrationen, både min och Kalles. Skritt, halt, skänkelvikning höger, halt, skritt, skänkelvikning vänster, korttrav 10m, arbetstrav 10m.... typ sånt. Inget avancerat men iallafall. 

Testade att rida med ett kimblewick bett igår. Kalle är inget fan av skarpa bett i munnen, inte heller hårda händer gillar han. Men senaste veckan har jag märkt i all våryra att han inte lyssnar på förhållningar. Väljer att springa på. Ren olydnad. Spelar ingen roll om man är lätt i hand, hård i hand, inte gör ngt. MEN på kimblewick bettet gick det bra. För det har lätt hävstångseffekt. Har tänkt många gånger att testa hackamore men inte kommit mej för. Borde kanske pröva? Att tömköra funkar som sagt bäst i grimma. Lyssnar då jätte bra på röst och min position. Det är bara att träna på! Behöver mer styrka själv och balans så blir det bra.

Fokuserade på armar och axlar idag i gymmet. Körde ett riktigt KÖTTIGT pass. Haha läser för mycket svenska träningsbloggar! Där pratar man om köttigt. Köttigt är tungt, armarna darrar och mjölksyra väller fram. Sen provade jag att jogga på löpmattan. Joggade/gick i sammanlagt 25min. Tog det extremt lugnt eftersom jag får en släng av valpsjuka lätt + ont i knäna. 

På spisen står korvwok med pasta. En snabb kaffe och så bär det ut med hästarna. Idag tror jag det blir tömkörning igen. 

Två rumpor från igår
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar