fredag 19 april 2013

Mellan regnskurarna skiner solen

Vad har vi sysslat med denna vecka? Det vanliga. Arbetat, rastat hästar, suckat över regnet. 

Nåt roligt som hänt är att Kaj förra lördagen hämtade en bil från Kemi. Äntligen fick han sin projektbil. Han körde med en svart Celica då vi blev tillsammans och sen tog det 7 år innan han återförenades med Celica. Lite nyare och annan färg denna gång. Kvällen han kom hem med den skulle jag provsitta bilen fast kl var 22.30. Kvällen efter när jag kom hem 00.45 från jobbet satt han fortfarande i bilen... Ögonen lyste som ett barn på julafton ;) 

På hästfronten har vi inte varit fullt så aktiva. Inte roligt att rida i storm och spöregn. Har ändå försökt aktivera hästarna varje dag (förutom igår). Om det är lite om tid och en halvtimme är allt vi har så brukar vi ta hästarna i varsitt snöre och promenera till skogs. Sen väljer vi det jäkligast skogen där det är en massa stockar och kvistar huller om buller. På en halvtimme hinner man traska runt en bit - sen har man själv motionerat den dagen. 

Hann äntligen själv till gymmet igår. Körde benträning tills mjölksyran brände i benen. Brukar springa då på löpbandet en 25 min men efter 10 min var jag så slut att jag gav upp. Vi har ju inrett ett rum till minigym här hemma så att man enkelt kan träna när som helst. Runt 22.00 tiden brukar jag bli sugen på att träna, så i tisdags körde jag ett snabbt axel och rygg pass innan läggdags. Mina mål med träningen är att orka mer med hästarna, bli bättre på att rida samt få synliga muskler, speciellt på överkroppen.

Nya vårskor

En vacker gerbera och boken jag håller på och läser

Projektet

En del av vårt lilla gym
Plockat fram lite vårkläder. Ställning från ellos.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar