lördag 6 april 2013

Ett skepp kommer lastat med

HÖ! Imorse kom "vår" höbonde långt-bort-ifrån och tippade av ca 350 balar på gården. Mha frivilliga händer hade vi det inlastat inom 1h. Efteråt blev jag så trött så jag vilade middag (=sov!!) åtminstone 3h, skulle gärna ha sovit hela kvällen ännu för jag var trött och mådde dåligt. Hästarna ska ju motioneras så det var bara att kravla sig upp och gå ut.



Vi for ut som vanligt i skogen, följde skoterspår en bit tills vi kom på den smarta iden att inte gå tillbaka samma väg utan gena via skogen. På vägen var ett stort kalhygge som vi var tvungna att gå längs. 30 m i djup snö kändes tungt kan jag säga. Jag hoppade av för att kusen skulle få det lättare. De hoppade nämligen jämfota för att komma genom snön. Sen var vi lite lost så vi tog fram google maps för att kunna lokalisera oss... tackar för dagens teknologi....;)

Snabbt träningspass av armar och axlar, lite bloggning och sen ska man väl titta (=somna!!) på tv. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar