söndag 7 april 2013

Morgonstund har guld i mund

Helgfrukostar är bästa på hela veckan (om man e ledig). Alla katter samlas i sängen för att gosa...eller låssas gosa för att de ska få mat. Vissa är mer påträngande än andra. 

Rambo är bra lärd. Han kan nosa på mackor utan att ta.
Värre är det med Klimpen. 

Neus bryr sig inte om smörgåsar. Men prassla med en chipspåse - då e hon först på plats!



Jag har pysslat med mina odlingar hela morgonen. Sått de frön som ska sättas nu i april. Planterat om mina blomstertobaksplantor i stora krukor. Mina oregano och chiliplantor åkte ut för nån vecka sen. Hade dom på köksbänken i fönstret. En dag var Klimpen upp på bänken för att jaga en fluga så han satt mitt i odlingen... Plantorna repade sig inte efter den behandlingen. Blev sur och kastade dom i komposten. Börjar säkert växa där nu istället!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar