onsdag 19 januari 2011

Vad blir det för mat?

Mitt nyårlöfte innefattar att äta mer grönsaker. Fungerar bra! Jag har snöat in mig (!) på olika sorts sallader och omeletter. Enkelt, går snabbt och lätt att äta på dagen. Idag t.ex. lagade jag en sallad med tonfisk, kokt ägg, färsk babyspenat, isbergssallad, ruccola, körsbärstomat, alf-alfa groddar, fetaost och lite rödlök. Mums! 

Ikväll ska vi äta texmex kebabpinnar. Blanda ihop 400 g köttfärs, 1 ägg, 1 tacopåse, lite persilja, salt & peppar. Stek i avlånga pinnar. Jag tänkte göra tzatziki som man smaksätter med sambal oelek för lite sting.  

2 kommentarer:

  1. åjåj va hede lät gott! bara man tar bort spenaten!

    SvaraRadera
  2. Du känner garanterat INT igen spenatsmaken om du får e in en sallad. E smakar salladsblad! Tro me! ska test hede nain gang hehe ;)

    SvaraRadera