fredag 11 februari 2011

Me vs tant!

Var på stan igår och spontan shoppa lite. Jag köpte två limegröna handdukar till wc (de har rea på Hemtex) och en matchande grön tvålpump och en svart luden morgonrock. Sen hitta ja en topp, ett par SKITSNYGGA jeans som ja sura över då jag egentligen inte hade råd att köpa. Men for och hämta dom idag istället ;) ska ha dom då vi far ut nästa helg. Bättre så än att köpa en ny klänning som man ändå bara använder 1 gång. 

Hu va jag var sur över kylan imorse. Blev lite försenad och var såklart tvungen att tanka före jobbet. Brukar ju annars påstå att jag älskar vinter men INTE imorse. Hade en liten diskussion på jobbet idag då jag sa att det var kallt. Tydligen borde man ha utebyxor och vinterskor. Tanterna blev förskräckta då jag förklarade att jag 1. Inte äger ett par tvättäkta vinterskor (typ med ludd i) förutom ridskorna 2. Inte äger ett par utebyxor förutom dom jag rider i. 3. Har klänning på vintern till jobbet. 4. Har shorts på vintern. 5. Har klackar till jobbet. Vi konstaterade då att jag får skylla mig själv om jag fryser... ;) och att man blir tant då man kommer med värmebyxor till jobbet (men det var inte jag som sa!). 

Fast långkallingar har jag faktiskt börjat använda, det vägrade jag förr. Då gick jag ju omkring i converse med andninghål i sidorna. Men kanske man blir äldre och förståndigare. Såg nån med sånadär luddfoppatofflor idag. Hur FARLIGT är inte dom? borde ju vara snorhala...

1 kommentar:

  1. inte mina luddflopps aka hämta posten och rökpaus skor. Converse är no mycket farligare att gå i när det är halt!

    SvaraRadera