onsdag 6 februari 2013

Full av energi

Idag är en BRA dag! Sov länge, låg och myste med katterna i sängen. Tog sen långfrukost framför datorn - den bästa frukosten enligt mej. Om man är ensam vill säga. Helgfrukostarna i sängen slår inget. 

Jag och Kalle tog en ridtur. Tränade helt simpla saker. Vi har fått ändra lite nu sen träningen i söndags som fick oss att inse en del saker. Kalle försökte idag få sin vilja igenom genom att vägra gå, backa (vi backade säkert 20m - fram ett steg, back igen) "vara rädd och vända", "blåsa upp sig och se en älg och vända (som i själva verket var en gran)", stressa fram i passtrav.... MEN! skam den som ger sig. Kalle ponken fick snällt ge upp och göra som matte sa. T.om skotern som sen kom efter oss var inte farlig sen heller då vi var på väg hem. Både jag och kusen var mycket nöjda väl hemma då han fick sitt favoritgodis och en ordenligt borstning. 

Nu kör jag igång min egen träning. Har varit krasslig nu 1,5v med ögoninfektion, huvudvärk och allmänt trött tillstånd. Sånt som går runt nu just. Har gjort en del dealar med t.ex min kollega just för att motivationen inte ska tryta. Vi håller på och söker en pressbänk hit hem för att en del moment ska bli lättare. Nån som har en extra?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar