tisdag 19 april 2011

Yesterday

Tillbringade halva min lediga dag i jobbmiljö igår. Stackars Lia har sjuk höft och haltar på vänster ben. Satt i Malax, sen på akuten och till sist på barnavdelningen. I Malax skulle en studerande picka crp ur fingret, men han pickade så litet hål så det kom inget...klämde och klämde...ungen tyckte att det tog förlänge. Tillslut kunde jag inte vara tyst utan sa att han nog måste picka om och med större hål denna gång. Tyckte nog att jag var en bitch *oops* som blandade mig i. 

Lian är rolig, pratade med henne igår kväll innan läggningsdags. Hon började prata engelska. "I can't sleep" Yes you can. "No I can't"...så där höll vi på. Pratade nog om att hennes ögon var nåt som jag inte uppfattade och till sist att "you can speek with mummy now..." Om man kunde lära sig lika snabbt som barn! 

Motionerade en överpigg Kalle igår på lindon. Som tur var inom staket för han sa bara IIIIHHH....bock, spring, galopp, sliiiir.. Observera jag satt inte på utan tömkörde. Idag tänkte jag rida, hoppas skrutten inte säger iiihhh idag också! ;) Vill inte hamna in på akuten idag också. Ska på jobb imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar