torsdag 21 april 2011

Bra flyt

Bättre hästdag idag. Var frustrerad och sur i tisdags efter att jag ridit. Fanstyget lydde inte alls och bara surade. Iof surade jag också så vad kunde man vänta sig. Igår satsade vi på att kunna vara på lindon utan att jag krävde nåt. Det kunde ju killen gå med på. Idag tömkörde jag igen, inget skenande och tokgalopperande! Kunde skritta lugnt FAST det kom ett rådjur galopperande från ingenstans. 10 points to Kalle! Det finns hopp. Han är riktigt duktig, jag kan borsta, tränsa och sätta fast selen LÖS i hagen :) 

För att få hjälp med ridningen har jag anmält oss till en kurs i akademisk ridning i slutet av maj. Han är riden så och jag lärd vanlig engelsk ridstil. Alltså krockar våra synpunkter och det kan bli pannkaka av allt. 

Bara hästsnack, men det har inte hänt så mycket annat på fronten. Jobbar påsk - tur så får man nå pengar! Nu sitter vi i soffan och gnagar ananas, jummy! Kan det månne finnas nåt på tv?  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar