lördag 18 december 2010

Jag gillar!

Jag köper för mycket produkter, som hårgrejs och smink. Har infört en regel att tuben/flaskan MÅSTE vara slut innan jag köper ny. Kaj t.ex. har fått massor med olika schampon som jag köpt, provat och inte gillat.

Dessa är mina favoritprodukter! Är ju varken makeup artist eller frisör utan bara glad amatör... :)



Från vänster:


Chi silk infusion. Olja för torra toppar. Supereffektivt, men tyvärr dyrt. Runt 20 €.
Osis Twin Curl. Gele som motverkar krus och vårdar håret. Får jättelockigt hår av denna! 
Björn Axén Smoothing cream control. Creme som sätts i vått hår, har värmeskydd samt UV-filter. Min absoluta hårfavorit. Luktar gott dessutom!
L'oréal Eye & Lip Make-up remover waterproof. Tar lätt bort allt ögonsmink. Billigt dessutom.
Björn Axén Matt wax. Hårt vax som inte kladdar.
i.d. Bare Minerals. Mineralpuder; foundation i puderform. Av måånga foundations jag provat är denna bäst! Jag har färgen "Fair". Kostar 50 € + den speciella kabuki borsten som också kostar 50 €. Men håller länge och alltid bra resultat.
Maybelline the falsies volym express mascara. Riktigt svart är den och håller bra.
Make up Store Eyeprimer Clear. Nyinköpt ögonskuggsprimer. Sätts på innan man sätter ögonskugga. Sitter som berget, dessutom förstärks pigmenten i ögonskuggorna.
Lumene Primer. Används innan mineralpudret. Bra och billigt. Kan dessutom användas utan foundation om man bara vill se fräsch ut eller blanda med flytande foundation för lite skimmereffekt.
Make up Store Snowflake. Vit kajal. Man ser piggare ut direkt!
Make up Store Blush. "Fresh Rose". Rouge i gammalrosa nyans.
Lumene Concealer. Red neutralizer. Använder jag ovanpå primer under foundation. Annars ser jag ut som en tomat i ansiktet! Har provat många concealers, många gav kak-effekt men denna är bra. Samt billig. 
i.d. Bare Minerals. "Faux tan". Använder som rouge eller solpuder. 

Såja, några produkter som förenklar vardagen! :) Ögonskuggor brukar jag beställa från Avon, men snart kommer tomten med min palett! 

2 kommentarer: