måndag 21 mars 2011

Playtime

Tänkte dela av mej av våra helgfrukostritualer. Varje lördag och söndag (om jag inte jobbar) kokar vi kaffe, laddar brödrosten med mackor - inte jag då för jag är nyttig och äter naturell joggis med bär (tråkmåns) och spelar rummikub! I början tror jag faktiskt att jag mer eller mindre tvingade Kaj att spela - då omedvetet för han är så snäll och bara går med på allt. Men nu är det istället han som tar fram spelet och säger att vi ska spela. Där sitter vi då och triggar varandra att göra smarta moves...vem vinner?? nu har vi börjat skriva upp resultatet för att kunna avgöra vem som är bäst. I början vann alltid jag men nu börjar Kaj bli bra. För bra. Måste snart hitta nåt nytt spel då vi snart spelat sönder detta. Vad kan månne vara bra? måste vara "tänkanspel" inget som går på tur, det är trist.




Detta spel går alltså ut på att göra kombinationer av siffror, sen gör man Linda moves - alltså flyttar om hit och dit, skapar nya kombinationer. Oftast så invecklade att jag hinner glömma hur det hela började. Jättekul spel! Det var en kompis från högstadiet som hade detta spelet, vi spelade alltid då vi var krapula på söndagarna..... måste friska upp de hjärnceller man inte hade festat bort ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar