tisdag 14 maj 2013

Hästtrim

Jag har ledig dag idag, börjar jobba igen imorgon efter nästan en veckas hemmavistelse. Kan ju säga som så att jag borde vara utvilad. Knä är väl inte att hurra för. Fick en spark igår av P då jag longerade henne på lindon, som TUR sparkade hon mej på andra sidan av det sjuka knät. Men jag kan inte vara arg på henne, det var en lyckospark. Men ett stort blåmärke fick jag. De hade sagt på jobbet att jag borde lindas in i en madrass på morgonen då jag vaknar för att inte slå mej.. haha :)

Är igång med trimning av P nu inför sommaren. Två gånger om dagen träning i mån om möjlighet. Sista passet igår sov hon när hon drog kärran, vaknade endast till då hon självmant svängde in hos Stina på Stenlundsvägen för en morot. Ska sätta skor på henne idag så går det bättre, är så grusigt nu på alla vägar att hon inte gärna vill gå mitt på vägen.

Topi trivs bra. Han var med igår på tur, pigg som den. Mamma sa att hon inte sett honom så pigg nån gång. Vi har ju fått ordning på hans strålar också. De har varit mjuka och eländiga. Eftersom vi har grusade hagar som är torra plus att vi tvättat ur dom med ett supermedel så tog det inte ens en vecka för att få ordning på dom!

Vinterbild på två troll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar