måndag 13 februari 2012

Jag och låtar

För några veckor sen då jag körde hem i bilen hörde jag en bra låt på radio. Denna ska jag minnas tänkte jag och ladda ner. Glömde såklart att kolla spellistan sen och glömde allt. Tills en kväll då jag hade skittråkigt och blev helt besatt av att hitta låten. Jag visste en rad i låten. Eller åtminstone dit åt. De som känner mig vet att jag och låttexter inte hör ihop. Hör alltid helt fel...

Samtal till Sanna:
Jag: Hödu, ja behöver hjölp
S: Jaha...?
Jag: Har tu nain aning va heje ji för låt *sjunger falskt*
S: Öh..e du säker på att di sjunger så? tu å låttexter....
Jag: (lite förnärmad) nå ungefär...

Försöker sen förklara hur rösten låter. "Lite som de som sjunger låten om nån superhero eller nåt som inte e he heller..." 

Sitter framför varsin dator och knapprar på i 5min, tills jag i ett glädjetjut hittar låten! Yes! Den lät så här:




Hittade inte bara låten utan också ett band som jag har missat, jäkla bra sånt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar