måndag 21 november 2011

Måndag

Ännu en vanlig dag är förbi. Veterinären var hit och raspade tänderna på hästarna imorse, sen gick jag ut på skogspromenad med Kalle. Blött men mysigt. Kalle åt väl mer än han gick men iaf. Sen for jag och terroriserade min mor. Jag och Lia putsade Pastillis sele, nåt vettigt har man gjort idag. Nu just slösurfar jag bara på nätet. Kan spendera flera timmar bara genom att läsa bloggar och drömma om allt snyggt man vill ha. När ska man lära sig att man blir inte lycklig av materiella ting? 

Borde just klä på mig och gå ut i det skittrista blöta vädret, klä på oss alla reflex och gå ut med Pastilli på promenad mot byn. Snart är vår igångsättning i det skedet att vi får börja köra. Nu traskar jag bara runt med hästarna. Kalles sadel satte jag på posten idag, ska säljas. Blir att försöka muskla hästen lite innan jag köper en ny. Är bara rädd att hans knän inte ska hålla. Så inget extra slitage nu, hellre löjligt långsamt får det gå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar