tisdag 2 augusti 2011

Tooth - teeth

Gjorde ett par fynd igår, inte till nåt specialpris eller så men bra grejer. Köpte mej äntligen en ny plåmsa, var trött på mina små Marimekko börsar som alltid är överfulla med kvitton (dessutom smutsiga eftersom det är tyg) Står alltid i 100-år-känns-det-som och söker efter lämpligt kort. Nu köpte jag mej en fin svart Björn Borg. Hittade också ett riktigt fint armband som jag bara måste ha.



Vi spontan köpte också en eltandborste. Satt och diskuterade eltandborstens vara eller inte vara i fredags på em kaffe. Jag hade aldrig provat men min arbetskompis sa att det blir såå mycket bättre resultat med el än vanlig. Sagt och gjort. Mycket spända testade vi igår. Resultatet blev faktiskt mycket bra! Lätt och supereffektiv. Lite ilade det i mina tänder och blödde från tandköttet men det var tydligen vanligt i början enligt bruksanvisningen. Synd bara att det tog 27 år innan man fattade detta! 

På tal om tänder. Jag tycker att jag har gula så jag testade blekning. Tyvärr har jag inte ett välbetalt jobb så att gå till salong och pröjsa 250€ känns lite övermäktigt. Beställde istället hem ett tandblekningskit från Beconfident. Man sätter blekningsmedel på tänderna, sätter en bettskena på och väntar 60-90 min. Fungerar säkert bra om man inte skulle tillhöra den sorten som dreglar något enormt. Direkt jag får bettskenan i munnen börjar det rinna. Enligt en tandläkare har vissa människor det som jag. Det är lite svårt att få blekningsmedlet att hållas eftersom det rinner ut.... Men skam den som ger sig, till hösten ska jag väl ha lite vitare tänder.

2 kommentarer:

  1. Jag ringde i fredags och kollade med en här i stan som bleker med laser, just för 250 e. Enligt henne är den metoden billigare än andra och mycket bättre för tänderna än home-kitten. Håller ju typ 1 år i bästa fall, så 250 e är ju egentligen inte såååå mycket om man tänker efter. Jag ska fara o bleka bara jag slutat amma. Mina blir knappast så vita ändå, dom e ju apelsingula i grunden, typ ;D Men kanske LITE vitare :)

    SvaraRadera
  2. Tyvärr finns e roligan att gör för 250 spänn. Kan far på 2 hästkurser för he ja....men klart no sku man gärna ha vitare tänder.

    SvaraRadera