tisdag 10 maj 2011

Sjuka fyrfota & kvällsnöjen

Tillbringade min lediga dag på stan igår. Lämnade av Neus på Västkustens djurklinik och gick på stan själv och med Sanna en stund. Neus har igen kissproblem, har pinkat på mina kläder eller haft panik att springa ut. Togs nytt prov, har fullt med blod i kisset. Urinblåsan röntgades; hon har antingen inflammation, förändrad vävnad pga inflammation eller tumörer :( Neus stackaren mår inte bra. Fick nya mediciner och väntar på att urinprovet ska växa färdigt så vi vet om hon har bakterier eller inte. Troligen måste hon opereras för att kolla vad hon har för nåt i urinblåsan. Lilla gryn! Blir inte rolig sommar för henne, pisskissen! 

Kalle har också haft nån bakterieinfektion och hade över 39 graders feber fre och lö. Snorat som bara den och hostat. Gått på antibiotika han också.. SUCK! Jag borde blivit veterinär istället!! Är bättre nu, märks då han galopperat i hagen då han sett/hört nåt "farligt". Typ Rambo på uppdrag SKRÄMSEL. 

Igår kväll kollade Sanna och jag hocky, Lia hade vi parkerat framför datorn med nån Barbiefilm. Skit vad spännande i förlängningen... Få se om Finland har lika flyt ikväll då det avgörs om dadadaaam går vidare! Alla tanter på jobbet tycker att han är sååå braaa...och såå söööt. Jag såklart måste ju vara tvärtom och säga att jag isåfall hejjar på Sverige! :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar