fredag 20 augusti 2010

Sandsmak!

Gjorde en voltning idag över stackars Belinda. Var alltså på ridlektion, red i lite för snabbt tempo, hästen snubblade, hon gick ner på knä med nosen i marken - jag flög som en vante och landade i sanden framför hästen. Men det gick bra, hästen var som tur var kolugn och stod stilla. Jag har lite stela muskler och har haft huvudvärk men jag tror jag borde vara ok. Armbågen fick sig en repa, svider som fan. Tyckte mest synd om hästen som verkligen FÖLL! Var heelt sandig i nosen, ögonen, pannluggen. Men hon fick inga skador som tur var...blev mest förvånad! Hoppade upp i sadeln och red lite lugnt efteråt fast man var lite skakig. Så kan det gå!

Hoppas man inte är helt styv imorgon då man ska ut å festa. Hade tänkt fara ut på joggingtur innan, men kanske man slopar det. Får se hur det känns. Sist jag trillade av var jag sjukskriven en vecka. Läkaren i Malax tyckte jag borde slopa hästarna och börja köra motorcykel!! som om det vore tryggare ;)

Här kommer annars receptet på kladdkakan jag gjort några gånger! Åtminstone Kent och mommo diggar! :)

100 g smör
2 ägg
1,5 dl strösocker
1 krm salt
1,5 dl mjöl
0,5 dl kakao
1 tsk vaniljsocker
1,5 dubbeldajm

Smält smöret. Vispa ägg och socker pösigt. Blanda mjöl, salt, kakao och vaniljsocker och sikta ner i smeten. Tillsätt smöret och blanda till en smet. Hacka dajmen och blanda i. Häll i smord form. Grädda i ca. 25 min i 175 grader. Servera med grädde el glass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar