tisdag 6 juli 2010

Semester

Andra dagen på min semester! :) I lördags var vi ju på bröllop. Fint sådant och rolig fest! Riktigt lyckat faktiskt. I söndags kom våra sommarpållar (en kompis' hästar som ska vara här och äta några v). Jag och Nåro var ut på en ridtur igår. Red först på lindon som jag kämpade och fixade typ 3 h - inhägnade en ridplan där. Sen var vi en sväng i skogen.

I natt vaknade vi av ett stampande utifrån. Hästarna var helt övertäckta med mygg. Jag var ut först och sprayade hästkrankmedel men det hjälpte nada. Sen halv 2 gick vi båda ut och försökte spraya på dom. Inget hjälpte förrän kaj kom på att prova människomyggmedel. Det funkade. Så häststackarna blev sprutade med Raid. Men dom var mycket tacksamma! Vi vaknade kl 9 imorse. Kaj hade tydligen stängt av telefonalarmet och somnat om.....

Andra dagen på semestern blir tillägnad storstädning, suck!! Fint väder och allt, men jag får finfrämmande imorgon, så huset måste var i tipptopp. SUCK! ska försöka glömma att det är +27 ute och vackert...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar