fredag 9 juli 2010

Aktiva jag....eller??

Ooh vilket väder jag har/haft på min semerster hittills! Tycker riktigt synd om alla jäklar som måste jobba!! Har egentligen varit ganska onyttig, nå i tisdags storstädade jag faktiskt. Har mest solat och läst böcker. Igår var jag halva dagen vid mamma som har sverigebesök av Ninna. Jag och Nåro var ut på en ridtur sent igår kväll. Skönt men tyvärr så blir både hästarna och vi sönderbitna av alla kräk! Trots min egna fina vitlöksblandning som jag kokat ihop.

Idag har jag storslagna planer om att få baksidan färdigmålad på stallet. Tyvärr ser det lite mulet ut, kanske det börjar regna? det vore egentligen ganska skönt om det kom en skur. Nästa vecka kanske jag & sanna styr stegen (eller bilen) mot Tammerfors och IKEA. Får se om hon får ledigt eller jobbar.

Nu ska jag skärpa mig och få nåt gjort. Har en supertråkig lista på kylen med måsten:

- städa alla skrubbar
- mappa in räkningar
- måla stallet + ytterdörr
- ladda ner musik (ganska ok att göras iaf)
- klippa Tottens klor
- klippa Neus' tovor
- underhålla gräsmattan
- städa ur ugnen (fy fan)

ja.... saknas ju egentligen bara att frosta ur frysen, men som tur var är den självfrostande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar