söndag 13 juni 2010

Veckan som gått

Hinner inte riktigt uppdatera mig här så ofta. Men iof händer inga stora happenings heller! Veckan som gått har man spenderat i arbetes tecken. Har ett bra jobb som jag trivs jättebra med så jag tycker inte att det är jobbigt/trist att fara till jobbet. Att stiga upp kl 5 är dock lite slött, men som tur var har jag ganska sällan många morgonskift efter varandra så jag orkar bra.

Var och red i fredags, vilken känsla! Det gick såå bra, Belinda och jag börjar komma lite bättre överrens, hon var lugn och jag var lugn. Hon är en väldigt lärorik häst eftersom hon speglar en själv. Blunder var kolugn han i vilket som. Efter endast 4 gånger tycker jag att jag rider bättre än aldrig förr. Min sits börjar äntligen hitta hemåt, satt som en kratta förr.. Nu håller jag på och försöker bygga lite bättre lår-ben-rumpa muskler (m. joggning och styrketräning) så att jag ska ORKA sitta rätt.

Ett stycke sjuka djur har vi också som vanligt. Fåren har varit/är förkylda, snorar, nyser och har haft feber. De åkte på penicillin kur i några dagar som såklart måste pickas. Första dagen gick bra, andra dagen pickade jag nog i nån nerv för det ena fåret blev riktigt vinglig och kunde inte sätta upp huvudet!! Men det gick snabbt om. Det var lättare sagt än gjort att picka dom eftersom han ryckte till och drog iväg när man satte nålen mot huden....speciellt då man måste picka i muskel. Lättare med Sabinas puppisar som skulle pickas i nackskinnet! Har varit riklig veterinär denna vecka! Mamma var igår och idag och pickade stackarna. Det har gått bra.

Totten stackaren har brakat av övertänderna (vad heter det egentligen??) så han kan inte tugga hårda saker. Vi har mosat och rivit alla grönsaker åt honom. Ska ringa vet. imorgon och fråga om det är nån chans att de växer ut igen.

Lördagskvällen spenderade vi i en osig grillkiosk vid Molpe paviljong. Vi var frivilliga arbetare på säsongsöppningen. Jag gjorde hamburgarna, kaj skötte franska och lite allt i allo, sen skötte en jasmine affärerna. I början gick det bra, men efter 1 var det kaotiskt. Folket (FYLLISARNA) svor, skrek, förolämpade oss bla bla om det enligt deras tycke tog för länge. Jag smällde igen fönstret framför en tjej (som dessutom jobbar på sjukhuset) som stod och skrek att "va satan får man int en jävla hamburgare ens....ni har väl för faan betalt för att sta hije" fast vi hadd stängd för länge sen. Konstaterade att grillkioskarbetare är det sista yrket man skulle vilja ha.... Mitt tålamod räcker inte så långt! Jag sa åt dom att sluta joma eller så är de utan mat. Kunden har inte ALLTID rätt. Eller????

3 kommentarer:

  1. HAHA :D Skrattar åt grillkioskjobbet fast e kanske int va så kul. Nä fyfan, e ji no bland täj sista jobb man sku vill ha...

    SvaraRadera
  2. *haha* en av fyllisarna ber om ursäkt för sitt mindre bra uppförande... var matkunderna jobbar saknar väl betydelse, eller?

    SvaraRadera
  3. Jo, alla borde väl kunna uppföra sig! men ursäkten accepteras! ;)

    SvaraRadera