måndag 14 maj 2012

Stencoola heppa

Har tillbringat många timmar med vår ponny nu längs vägarna. I fredags var vi halvt till vägvik. I går då vissa inte mådde så toppen (dumt huvud får kroppen lida) tänkte jag att det passar perfekt med en körtur så får jag bara sitta och ta det lugnt. Visst visst. 50 m så exploderade ringen, neeej!! Pastilli var dock inte speciellt lättskrämd, funderade bara vad som smällde bakom henne. Blev att ta av vagnen och selen och istället tömköra henne ner mot byss. Pastilli var på G och jättepigg på att va ut på en lång tur, men iom att matte mådde både dåligt och hade huvudvärk blev vi smått oense då jag tyckte att det var dags att vända.

Idag trotsade vi stormen och gick ut på en promenad mot byn. Inte ett öra rörde hon heller fast vi gick i sån motvind att min keps flög av flera gånger (dumt drag att ta keps!!). Gick förbi skolan och hälsade på barnen. Igen kolugn häst fast över 10 barn kom springades skrikandes "en häst en häst en häst". Hon njöt av uppmärksamheten och gräset ungarna bjöd henne på. I skogen galopperade P och jag fick upp pulsen ordentligt. Tur att man börjat träna joggning. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar